Битви за телевізор, дубль 2: До "Динамо" та інших готові застосувати "насильство"

Президент УПЛ Томас Грімм в офіційному листі вперто закликає "Динамо", "Зорю", "Десну" та "Дніпро-1" приєднатися до єдиного телевізійного пулу

Здавалося би, все зрозуміло. Ну, не хочуть чотири клуби УПЛ, на відміну від решти восьми, співпрацювати з "прошахтарськими" телеканалами "Футбол 1 / 2". І мають не це свої доволі вагомі причини. Змиріться вже з черговим провалом операції під назвою "Єдиний телепул у чемпіонаті України".

Але ні – знову пішли в атаку, при цьому застосувавши "важку артилерію". Зверніть увагу: лист адресовано ледь не всім керівникам європейського і світового футболу.

Таке враження, що під швейцарцем Томасом Гріммом, який очолює українську Прем’єр-лігу, задиміло крісло, і він гарячково намагається знайти союзників в усіх усюдах. У листі він наголошує, що права на трансляцію матчів УПЛ належать Українській асоціації футболу, а команди не мають права укладати будь-які договори щодо цих прав, як це зробив квартет відмовників.

Швейцарський функціонер і погрожує, і "просить-молить" (прохання виконати рішення більшості клубів УПЛ про передачу телеправ телеканалам "Футбол 1 / 2"), і тисне на жалість (відмова від виконання рішення загальних зборів клубів УПЛ призведе до фінансових збитків в розмірі 50%). Словом, зі шкіри лізе, намагаючись з усіх сил пробити цю стіну.

А стіна наразі не піддається. У той час, як у "Динамо" станом на тепер, ще не прокоментували цей "гнівний" лист, генеральний директор "Зорі" Сергій Рафаїлов у притаманному йому стилі, спочатку вкотре розбомбивши недружні до нього телеканали, словесно познущався і з листа.

"Ось прислали лист із Прем'єр-ліги, в якому немає тільки переадресації на президента України, – підколов він. – УПЛ посилається на закони України. Вони кажуть, що УАФ є організатором всіх футбольних змагань в Україні. Я не проти, хай федерація бере на себе оренду стадіонів, контроль за станом газону тощо. А ми за дві години до матчу приїдемо, зіграємо і поїдемо, як це прийнято в УЄФА. А УПЛ зараз показує: ви нам повинні бути вдячні, що ми дозволяємо вам витрачати ваші ж гроші".

"У чому суть документа? Вони просто хочуть нас зламати, – відверто, хоча й трохи розхристано, гне свою лінію Рафаїлов. – Якщо будуть якісь неправомірні рухи, то ми будемо судитися. Якщо суд прийме рішення зупинити чемпіонат, то він його припинить. Якщо є якийсь закон України, який прийняли ще дуже давно, то треба його змінювати. Або діяти за законом: якщо ви є оператором чемпіонату і матчу, то беріть на себе всі витрати. Проводьте, ми не проти. Тоді і ваші права будуть, все ваше. У тому, щоб правильно поливати газон і робити хороші роздягальні, солідарності немає, а як тільки ділити гроші – всі солідарні".

"Я розумію питання збитковості, а збитки приносять саме канали "Футбол 1 / 2". Їхня мрія – зробити футбол платним. Я не проти. Я буваю за кордоном і бачу, що футбол там платний. Але це відразу зробити не можна. Треба зробити певну підготовку", – підсумував Рафаїлов.

Стає зрозуміло, що в цій ситуації "коса на камінь" для вирішення суперечностей має з’явитися незалежний мовник. На роль такого "третейського судді" могла претендувати ірландська компанія Setanta. Але якоюсь слизькою виявилася ця ірландська телевізійна контора, і у неї виникли проблеми із входженням на український ринок.

За інформацією "Детектора медіа", національна рада з питань телебачення і радіомовлення перенесла на 1-ше серпня питання розгляду отримання ліцензії на трансляцію на території України телеканалом Setanta Sports.

У своїй заявці телеканал вказав, що віщає цілодобово англійською та російською мовами, не містить реклами, еротики чи порнографії та заборонених для показу в Україні фільмів, але Нацрада зафіксувала трансляцію за участю російського бійця Олексія Олійника (внесений до переліку осіб, які створюють загрозу нацбезпеці), ознаки реклами та наявність в ефірі вікових позначок контенту, схожих на ті, що використовують на Росії.

Директор з дистрибуції Setanta Sports Марія Лисенко прокоментувала трансляцію за участю Олійника майже феєрично: "Це був один боєць – і через 12 секунд його вже відправили в нокдаун". Таке собі почуття гумору...

"Ми вказали в документах, що реклами на каналі немає. Ви могли зафіксувати хіба що комерційні прояви міжнародних спонсорів, у яких підписані контракти з клубами і турнірами, які їх проводять. Ми отримуємо сигнал з певними спонсорськими проявами і не маємо права його змінювати. Є офіційні спонсори, яких ми зобов'язані показувати, іншої реклами немає", – намагалася вже серйозно пояснити Лисенко. Що стосується вікових позначок контенту, то Лисенко зазначила, що це казахстанські позначки, а не російські.

На запитання про мову каналу пані Лисенко сказала: "Ми уважно ставимося до мов і територій. У Грузії, коли отримали від ринку потребу та інтерес у мовній доріжці, ми зробили локалізацію. У Казахстані теж поступово локалізували. В Україні буде часткова локалізація. Українською мовою коментуватимуть матчі англійської Прем’єр ліги, а також трансляції за участі українських спортсменів". На зауваження, що для маленької Грузії запустили грузинську версію, а для 40-мільйонної України не поспішають, вона додала: "У Грузії ми локалізували через чотири роки роботи. Але в Грузії шикарний ринок платного ТБ: там немає піратства, і провайдери готові платити за контент".

Словом, на будь-яке зауваження є відповіді, проте повністю вони влаштувати не можуть. Тому Setanta пробивається на український ринок з великим скрипом, і їй зараз не до трансляцій українського футболу, навколо, яких, як бачимо, ситуація й надалі залишається конфліктною і заплутаною...

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Сектор

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook