Революція від Tesla: Що це за нова вантажівка, яку презентував Маск

Нова електровантажівка Tesla Semi Truck викликала фурор, адже чимало критиків вже називають новинку автомобілем майбутнього

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Революція від Tesla: Що це за нова ванта…

Ілон Маск вирішив представити амбітне дітище сам, заїхавши на вантажівці у ангар, де проходила презентація.

Tesla Semi Truck обіцяє не лише стати визначним явищем за характеристиками, але й зробити свого роду екореволюцію.

Адже вантажівки забруднюють повітря вихлопними газами в рази інтенсивніше, ніж легкові авто. Хоча на дорогах США їх лише 7% від загальної кількості транспортних засобів, вони виділяють близько 20% отруйних речовин і третину від загальної кількості оксидів азоту, які призводять до серйозних хвороб респіраторної системи.

Тож Маск серйозно сподівається на те, що новинка припаде до душі гравцям логістичного ринку. Принаймні, вчора він вже примудрився прикути увагу всього світу.

Користувачам пропонують справжнє екологічне диво. Tesla Semi Truck має потужну батарею і здатен подолати 650 км після лише півгодинної підзарядки. Сумарна дальність ходу - 800 км. Крім того, може транспортувати близько 36 тис. кілограмів.

Особливий акцент зробили на дизайні. Абсолютно плавні лінії - не лише данина стилю, але й спосіб покращити показники аеродинаміки, які відіграють не останню роль в енергозбереженні.

Наразі виробники обіцяють: вантажівка настільки досконала, що долатиме супротив вітру краще, ніж більшість спорткарів.

А ще, хизуються: за аеродинамічними показниками вдалося перевершити навіть Bugatti Chiron.

Внутрішнє оздоблення теж не лишилося без дифірамбів критиків. Як у спорткарі McLaren F1, сидіння водія відцентроване до середини кабіни. Щоправда, деякі вбачають в цьому радше необхідність, адже заради плавних форм блок акумуляторів розмістили під кабіною.

Продумані дрібниці на кшталт спеціальних полиць-контейнерів для речей і підставок для чашок. Висота ж кабіни дозволяє стояти, до того ж, прямо. Керування здійснюється за допомгою двох 15-дюймових сенсорних екранів, які розташовані з обох боків. Єдине, за чим водію може знадобитися потягнутися до самотньої кнопки, - це за ввімкненням додаткових вогнів.

Вдосконалено і систему автопілоту. По трасі вантажівка може пересуватися самостійно, тримаючись на безпечній відстані від інших авто. До того ж, може перелаштовуватися в іншу смугу і з'їжджати з траси. У передній частині вантажівка обладнана радарами, а камери розміщені фактично по всьому периметру.

За потужність авто відповідає батарея висотою близько метра, яка простягається від передніх коліс до наступної пари, а також чотири електромотори.

Один такий двигун дає авто вдвічі більше сил, ніж дизельний аналог у вантажівках схожих габаритів. Виробник заявляє, що всього за 20 секунд гігант здатен розігнатися до 100 км/годину.

При всьому цьому експерти вважають експеримент Tesla ризикованим. Адже якщо, наприклад, седан Tesla Model 3 грає на полі індивідуальних стиляг, які слідували тренду бути еко- та ще й економити на пересуванні, Tesla Semi Truck має зламати звички великих компаній. До того ж, на ринку, який вважається не надто лабільним і схильним до змін. Адже до цього дизельні вантажівки запросто справлялися з не надто складною задачею доставити товар з точки А з точки Б, а нарікання екоактивістів пропускали повз вуха.

До того ж, деякі критики знизують плечима: мовляв, попри всі новаторства електровантажівка має суттєвий мінус. З огляду на тисячі кілометрів, які ледь не щодня долають авто транспортних компаній, їм може бути незручно часто підзаряджатися. До того ж, до 2019, коли вантажівка надійде у продаж, Маск має побудувати масштабну мережу зарядних станцій.

Tesla це не бентежить: сподіваються спокушати доларом. Адже якщо 1,6 км на дизельній вантажівці обійдеться у $1.51, цей шлях на електроважковику затягне на $1.26. Щоправда, на даний момент чітких розрахунків компанія не наводить і пропонує вірити на слово.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme